Recenze: Temná věž (Dark Tower)

Recenze: Temná věž (Dark Tower)
(Čtení tohoto článku zabere přibližně: 1 - 2 minut/y.)

Tento rok dorazí do kin hned dvě filmové adaptace nejslavnějších děl Stephena Kinga - Temná věž, která se promítá nyní a To, jehož premiéra se plánuje na 7. září. Král hororů je tedy opět na scéně.

Temná věž

Fantasy série Temná věž se skládá z osmi románů a jedné novely, jejichž tvorba zabrala Stephenu Kingovi celkem 31 let (první díl vyšel v roce 1982, ten poslední pak v roce 2013). Příběh je zaměřen na putování posledního pistolníka Rolanda z Gileadu, který se snaží najít Temnou věž.

Děj

Film vypráví o mocném čaroději Walteru O' Dimovi (tzv. Muži v černém), jehož cílem je zničit Temnou věž, která od pradávna udržuje rovnováhu mezi dobrem a zlem. Temná věž dokáže odolat všem možným útokům, ale jedno ji přesto dokáže zničit - dětská mysl. To Walter samozřejmě ví a proto unáší děti ze všech možných časů a světů, aby mu jeho plán pomohly uskutečnit. Tak také narazí na hlavní postavu tohoto filmu, chlapce Jakea, který má mimořádné schopnosti a pomocí vidin "sleduje" putování nejen pistolníka Rolanda, ale i jeho úhlavního nepřítele Waltera. Walter si velice rychle vydedukuje, že právě Jake je oním dítětem, které dokáže samo zničit Temnou věž, proto se jej rozhodne zmocnit, ale pistolník mu v tom nakonec zabrání.

Závěr

Knižní předlohu jsem nečetl, ale na můj vkus tento film obsahuje příliš nevysvětlených narážek (Kdo je Karmínový král? Co znamenala narážka o mluvících zvířatech?). Chápu, že se nedá vše vměstnat do hodinu a půl dlouhého filmu, ale tvůrci by se měli snažit ve svém vlastním zájmu co nejvíce věcí objasnit. Utěšuje mě jedině fakt, že se jedná o první vlaštovku ze série chystaných filmů, takže je šance, že se nakonec nějakého vysvětlení dočkáme. Co se týče zpracování i hereckých výkonů, zde není co vytknout - Matthew McConaughey se své role zhostil dokonale a také ostatní herci působili velice přesvědčivě. Nechybí zde samozřejmě ani pár velice nečekaných okamžiků.

Pokud patříte mezi fanoušky knih Stephena Kinga, tento film Vám rozhodně nesmí uniknout, podle ohlasů však raději nečekejte přesnou adaptaci, mohli byste z kina odcházet značně rozčarovaní. Pokud jste předlohu nečetli, příběh Vás rozhodně zaujme a kdo ví, třeba Vás dokonce donutí sáhnout po knize.

Vašek & Lea

Internetová stránka: valeas.cz